2016. december 15., csütörtök

Írány a műtét.


A műtét előtti éjszaka nem sokat aludtam, na nem mintha izgultam volna az előttem álló kihívás miatt, de vidékről kellett Budapestre utaznom, és 7:30-ra beszéltük meg a találkozót, így már hajnalban kelnem kellett.

Azért arra figyeltem, hogy a reggelizést ne mulasszam el, ami gyümölcslé, szénsavmentes ásványvíz és egy banán volt, mert számítottam rá, hogy gyógyszert is kapok majd a beavatkozás előtt.

Hajbeültetésem előtt



Nagyot nem tévedtem, amikor felértem, egy rövid megbeszélést követően az asztalon 3 kis gyógyszer várt rám, majd egy ingyen hajvágás a nullás géppel. :) A doktornővel megbeszéltük, hogy a beavatkozás 2 napos lesz, mert sok hajszálat kell kivenni és beültetni. Az első napon a jobb oldalam került sorra.
A beavatkozást 4 kicsi érzéstelenítő szúrással kezdték el, ami egyáltalán nem volt fájdalmas. A doktornő ezt követően a délelőtt folyamán a graftokat emelte ki a donorterületről, az asszisztens hölgyek pedig feldolgozták a délutáni beültetéshez.
Az eljárás alatt végig figyelmesek és profik voltak, a művelet sem volt fájdalmas. A nehézséget az jelentette számomra, hogy viszonylag sokáig kellett egy helyben mozdulatlanul feküdni, de ezt ellensúlyozta a társaság. Az eljárás közben sokat beszélgettünk, nevettünk mindenféle témákról kicsit olyan érzésem támadt, mintha egy jó baráti társaságban múlatnám az időt, miközben a fejemen matatnak. :)
A hajszálak beültetése előtt volt egy szünet, ahol is a klinika megvendégelt egy finom ebéddel, ami nagyon jól jött, mert a reggeli már régen kiment belőlem és kellett az energia.

A délután nagyon gyorsan eltelt, a beültetés sokkal gyorsabb volt mint amit előzetesen vártam.
Az eljárás végén kicsit jobban kezdett vérezni a fejem, és már húzódott is a bőr rendesen, de nem volt vészes. Ezt követően megbeszéltük a holnapi napot és hogy az éjszaka mire kell figyelnem: "2 óránként a beültetett területet a klinikától kapott folyadékkal locsolni kell, valamint egy nedvszívó anyagot kell a párnára rakni, az esetleges szivárgó vérzés miatt"
Először azt terveztem, hogy vonattal hazamegyek és majd reggel megint korán felkelek, és jöhet a következő nap. Na, erről gyorsan letettem, és inkább egy közeli hotelben béreltem ki egy szobát éjszakára. Az éjszaka nagyon nehezen telt el, nem is aludtam szinte semmit, de legalább tudtam locsolni a fejbőrömet, ami kicsit húzódott és gyulladt volt, viszont nagyobb mellékhatás nem jelentkezett, így a fájdalomcsillapítót sem vettem be, amit kaptam.

A műtét második napja is úgy kezdődött ahogy az első, csak most a bal oldalam került sorra.
A beavatkozás vége felé azért elfáradtam rendesen pedig csak feküdnöm kellett. Hiába, a műtét az csak műtét, akkor is, ha mikrosebészet.
A beavatkozást követően a doktornővel megbeszéltem a további teendőket, és az egy hetes kontroll időpontját.
A hazautam nem volt kellemes, a fejbőröm gyulladt volt és fokozatosan vigyáztam arra, hogy a friss beültetést nehogy megdörzsöljem a kezemmel vagy valami mással.

Otthon belenéztem a tükörbe és láttam a sok pici hajszálamat, amit frissen beültettek és azt tapasztaltam, hogy a változás szembetűnő, így nem bántam meg, hogy a műtét mellett döntöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése